بلاگ

اصول فنگ شویی در فضاهای داخلی خانه

فنگ شویی به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت داشته باشد.

 مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی،استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است.

عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارت‌اند از: آب، فلز، خاک، آتش، چوب.


در اینجا چند‌ راه ساده برای چیدمان خانه بر اساس فنگ شویی را با هم یاد میگیریم.

در فنگ شویی ، هر چیزی در خانه ی شما نشان دهنده ی وجه متفاوتی از شماست.
تختخواب (نشان دهنده شماست) ، میز تحریر (نشان دهنده حرفه شماست) و اجاق گاز (نشان دهنده ثروت شماست). گرچه ممکن است نتوانید اجاق گاز خود را جابجا کنید ، اما به راحتی می توانید تخت و میز کار خود را در موقعیت بهتری قرار دهید. همه اینها باعث می شود که انرژی مثبتی داشته باشید.

فضا را تمیز و مرتب نگه دارید!

در فنگ شویی  نامنظم بودن، فضای ارزشمندی را که به انرژی ورودی جدید نیاز دارد ، اشغال می کند. ما توصیه می کنیم هر روز فضای کار خود را تمیز کنید. نه تنها باعث می شود استرس کمتری داشته باشید بلکه حس نظم نیز ایجاد خواهد کرد. بعلاوه ، هر روز یک شروع تمیز خواهید داشت ، که می تواند برای بهره وری شما مفید باشد.از تمیز کردن پنجره های شما که آنها چشم ساختمان محسوب می شوند غافل نشوید این‌گونه حضور نور خورشید در محل را به حداکثر برسانید.



ورودی را شسته و رفته کنید

آیا منطقی نیست که اولین مکانی که هنگام باز کردن درب خود می بینید مکان مهمی برای داشتن انرژی خوب است؟ در فنگ شویی ، ورودی منزل شما نشان دهنده ی راه ورود انرژی به خانه و زندگی شما است. از شر شمع ها و جوراب های بسته شده خلاص شوید. مقداری گردگیری و شستشو انجام دهید. اگر فضای کافی دارید ، برخی از گیاهان و کارهای هنری را اضافه کنید. هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید تا منطقه جذاب باشد. کریستین اسپوزیتو ، معمار و طراح داخلی که در زمینه فنگ شویی تحصیل کرده است ،   می گوید: “همیشه سعی کنید قفسه کفش ، قلاب برای کت و محل نگهداری وسایل بارانی / چترها داشته باشید. مهم است که همه این موارد مکان خاص خود برای تماس با خانه باشد زیرا آنها انرژی جهان را فراتر از درب ورودی شما نگه می دارند. “

موانع را برطرف کنید

آیا مکررترین مسیرها در خانه شما – مثلاً از اتاق خواب به دستشویی- خطرناک هستند؟ آیا وسیله ای وجود دارد که هر روز به آن برخورد کنید؟ به چگونگی حرکت در فضای خود فکر کنید و سعی کنید مسیرها را تا حد ممکن روشن کنید. بنابراین مهم است که موانع موجود در مسیر خود را پاک کنید و جریان را تا حد ممکن در فضا جاری کنید.

گیاهان را اضافه کنید

شعار زندگی جدید شما باید این باشد: گیاهان تجسم انرژی زندگی هستند ! آنها طراوت و نشاط را به خانه شما می بخشند از معجزه‌ی حضور آنها در فضا غافل نشوید.


ترکیب فلز

عنصر فلز به وضوح به بازشدن فکر ، آرامش و تعادل انرژی کمک می کند ، همچنین می تواند به بهره وری نیز کمک کند.چند کاسه تزئینی ، تندیس یا مجسمه های کوچک به همراه داشته باشید.
پنجره ها نماد چشم بزرگسالان در خانه است. و برای کودکان ، آنها نماد صدای خود هستند. برای ایجاد فنگ شویی خوب در خانه ، به طور منظم پنجره های خود را تمیز کنید. پنجره های تمیز باعث می شود نور خورشید بیشتر شود.
نور خورشید به طور طبیعی انرژی ما را ایجاد کرده و بیدار می کند. نور خورشید همچنین تمام رنگ‌ها و اشیایی را که می بینیم به صورت زنده ارائه می دهد. بنابراین ، خانه های ما وقتی نور بیشتری می گیریم ، از وسعت ، سرزندگی و انرژی بیشتری برخوردار          می شوند. پنجره های تمیز باعث می شود تا دنیای اطراف خود را با بیشترین رنگ ، وضوح و دقت ببینیم.

آخرین اما نه کمترین !

تشکر از خانه‌ی خود را فراموش نکنید.

فنگ شویی معتقد است همه چیز زنده است ، از جمله فضای زندگی ما! همان انرژی زندگی که شما را متحرک می کند ، در خانه شما نیز جریان دارد.
خانه شما پناهگاه شماست. خانه شما به شما مکانی برای استراحت ، تغذیه ، جشن و موارد دیگر می دهد. قدردانی از خانه‌ی شما ساده است. فقط با قلبی فروتن با خانه خود صحبت کنید و تشکر کنید.